28 december

"Utan snus i tre dar, försmäktar jag i denna sääng!"

Okej, bara för att Pippi säger tre dar, men jag har legat i denna säng i fyra dagar nu. Julen brukar för mig fortsätta vara fin och mysig även efter julafton. Men nej, nej inte denna jul. Annandag jul slog det till med Lunginflamation. Det var mamma som bar på viruset först, sedan blev jag och pappa smittade. Men systern håller sig friskt som en nötkärna hon.

Attans alltså, det kanske kunde ha blivit en skidresa med Lisa (men hon blev också sjuk).
Inte går det när man har 40 grader i feber som går upp och ner, man svettas och fryser om vart annat, hosta som satt sig längre och längre ner i luftstrupen, jag är svag i hela kroppen och tappat 8 kg av min vikt och ja, jag ser ut som ett döende skelett.

Man har inte så mycket annat för sig än att sova, dricka vatten, gå på toa och ta Kan-Jang och Alvedon.
Annars så ligger jag och drömmer om vad jag vill göra när jag blir arton år. Det är mycket det. Ta körtkort, köpa bil o husvagn, gå på krogen, utbilda mig till skidskolärare, köpa valp, jobba utomlands, åka till Alperna... osv Massa massa pengar för mycket än vad jag har.

Hoppas ni andra mår bra, puss och kram

Kommentarer
Postat av: josefine

krya på dig!!<3

Postat av: Lisa

Saknar dig! Krya på dig!<3

2008-12-28 @ 19:06:48
Postat av: Madeleine

Hoppas du blir frisk snart! <3



Fast det är inte något specc att vara 18.. inte nåt magiskt över det hela överhuvudtaget, snarare tvärtom

2008-12-28 @ 23:56:57
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly
Postat av: Madeleine

Hoppas du blir frisk snart! <3



Fast det är inte något specc att vara 18.. inte nåt magiskt över det hela överhuvudtaget, snarare tvärtom

2008-12-28 @ 23:57:13
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly
Postat av: Stina

vad såg du ut som innan då?

2008-12-30 @ 18:01:40
Postat av: Sandra

Stackars dig som varit sjuk i jul!! Ja, dte är mkt man vill göra då man fyller 18, bäst att börja planera i tid :) Jag tror jag vill ha en afghanvalp som min nästa hund ...fast kja kanske ändrar mig snart... man vet aldrig..

Gott nytt år på dig och hoppas att du blir frisk och kry snart=)

Kramar//Sandra

2008-12-30 @ 22:23:01
URL: http://www.freewebs.com/sandrans-sida
Postat av: Stina

gott nytt våran extra dotter

onskar gummi mamma och pappa

saknar dig

2008-12-31 @ 19:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0