A RUSHING TUESDAY

Nu är det sista veckan innan jullovet och idag skrevs de sista proven. Vi hade ett prov i Engelska om Dogs and the Different Breeds och ett prov i Djursjukvård om Akutsjukvård och första hjälpen. Även om jag är ganska olydig, busig och flummig så sköter jag fortfarande skolan ^^ Tre stycken kurser slutar nu till Jul; Datorkunskap, Estetiskverksamhet och kursen Hundar och jag har MVG i alla de ämnen, duktig veronica. Det ska bli sjukt skönt att ha jullov nu, idag var en jätte trött dag eftersom jag satt uppe i natt och pluggade. Men jobbiga skoldagar blir till underbara roliga dagar med er flickor. Vi har en ny hobby - att klickerträna varndra! Vi leker de Training Game - all the time! Det började i måndags på hundlektionen när jag fick för mig att klickerträna min polare insället för Baccus. Det börjades med att lära Amanda att lägga en hundsportstidning i miccron. Alla har ju alltid en klicker på sig så vi gör även detta på rasterna, på väg till och från hundstallet och matsalen. Vi klickertränar varandra till att mulla varandra, rulla sig i snön, dansa huvud axlar knä och tå, låta och hoppa runt som galningar... Ja det är bara vår fantasi som sätter gränser! Snacka om att räkna med att sakna Forshaga, Men lov går alltid fort..



Denna eftermiddag har jag ätit pizza med Amanda, Tina och Lillen. Det var jätte gott. Sedan har jag varit hemma hos Julia och ätit pannkakor och pysslat med Julkort. Vid matbordet kom vi in på ämnet Astrid Lindgren och alla hennes underbara karaktärer och filmer. Min underbara mamma har ju spelat in alla A.L Filmer som visats på tv:e genom tiderna så allt finns på VHS hemma. Jag ska ta med mig allt till Forshaga. Jag kommer att totala RENSA vårat film bibleotik där hemma ^^


Jag älskar Astrid Lindgren, alla hennes verk och karaktärer.
Pippi Långstrump är en klar favorit <3

Lars Winnerbäck - Balladen om Konsekvenser
En bra Winnerbäck låt om Astrids L.'s karaktärer

På en kvinno anstalt är det fuktigt och kallt för en dam somavtjänar sitt straff För dom år som har gått en serie grova brott och konsekvenser avsin fysiska kraft Förargelse väckande beteenden en skurk bakom oskulds fullaleenden En flicka så grann dömd för våld mot tjänste man en sammling djursom tycks va illegal samt ett misstänkt stor kapital

Hon gråter varje kväll instängd i en cell och hennes röda flätorbörjar färgas grå Hon var elva år blott när hon begick sina brott och nu ska honsnart fylla femtiotvå Ah vårdslösa beteenden straffar sig självt i alla avseenden enflicka så from nu bakom lås och bom och tommy och anikas goda hjälpsammhet har klassatssom medskyldighet

Att flickan är skyldig kan man alldrig ändra på För lag är lag det kan man alldrig ändra på Och brott är ju brott det kan man alldrig ändra på Men flickan, har drömmar, det kan man ändra på

På en parkbänk i stan full som själve fan där sitter en man ochtar ett järn Han är ensam för sin stank och är utbränd och pank och han fickpruta för en folk öl i afärrn När han var lite så rymde han från barnhemmet och stack ut mednått fyllo från A-laget Han verkade så snäll fast han var full och kriminell och pojkenfår nu leva på vatten och bröd o Paradis Oskar är död, faktiskt

Hans eget fel det kan man alldrig ändra på För brott är brott det kan man alldrig ändra på å paragrafer kan man alldrig ändra på Men pojken har drömmar, det kan man ändra på

O in en dyster sal på ett kvinnohospital där ligger en kvinna påen bår Hon har just fått sin tablett för sitt märkliga sätt att börjaskrika så fort det blir vår Hallucinationer i forntiden hon tror hon har sett fåglar medansikten o hennes ende vän får hon aldrig se igen för han trotsadeförbuden och sin egen förkunskap och han föll ner i ett helvetes gap

Att flickan är galen det kan man alldrig ändra på För psykoanalyser kan man alldrig ändra på O behandlings sätt kan man alldrig ändra på Men flickan hade drömmar och det kunde man visst ändra på

O sista versen om riddar Kato

I en fotölj på tv tre sitter en självgod conferencié ochindoktrinerar våran smak Med ett hjärta av sten och en järn klo ger han sken av att va enherre som kan ta sig där bak Han vill så gärna styra vårt beteende med sin höga position ochhöga anseende Han vill döda våra kval med fräna och skit moral ja riddar Katosuddar ut vartenda spår av vilsenhet tills vi bor i varsitt tvättmedelspaket

Att Kato är galen det kan man alldrig ändra på Hans mamma var en sten det kan du slå dig i backen på O Kato är hysterisk det kan man alldrig ändra på Men att Kato har makten ja det kan vi ta mig fan ändra på


Kommentarer
Postat av: josefine

även fast du kanske tycker att det ska bli jobbigt med jullov tycker jag att det är toppenbra att du har det för då får du ju träffa oss här borta :D<3 eller jag får träffa dig ! ;D, alltså den där smailisen jag gjorde nyss får mig att tänka så sjukt mycket på dig för att det är så typiskt dej att göra sånna, haha :P



du har inte fått något på posten dom senaste dagarna? :)



Och grattis till finfina MVGn :D:D!!! Hoppas att du inte känner samma sak som du gjorde med betygen förra året, och att du har lyckats hitta en bra studieteknink nu.<3



miss you my prinssesa!!<3<3

Postat av: Lisa H

innan du tar med dom till forshaga så tkr jag att vi ska se igenom alla filmer på lovet;D

2008-12-18 @ 00:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0