Something to thank you

Jag har något stort att tacka mina förälrar för. Något som jag inte kunde styra över eller be dem om. Jag vill tacka mina föräldrara, för att dem ställde mig på ett par skidor redan när jag var tre år!

Att vi i alla år har åkt till sälen, stöten, kläppen, idré eller ÅRE någon vecka om året. En skidsemester någonstans varje år. Jag och min syster har fått gått i skidskola sen jag kan minnas. Många minnen från backarna...

I år blir det inte ÅRE vilket är mycket tråkigt, men jag ska till Trysil med skolan, vilket ska bli enormt kul ;D När jag blir arton drömmer jag om en skidresa till Alperna med ett gäng ungdomar, det skulle vara underbart. Jag drömmer även om att bli skidskolärare i Åre, det är något jag verkligen ska se till att leva upp till en drömm som jag haft sen jag var liten.



Det är så jävla underbart......
att känna vinden som drar i nacken
att känna snöflingor som sticker i ansiktet
att känna skidorna under sig
som tar mig ned för backen i ett svep
att släppa allt och kasta sig utför den branta pisten
det vackra vinter landskapet och solskenet, men is kallt i luften
känna brännan på tungan från den varma chokladen
att känna det där åhhh i låren som gör så
förskräckligt ont på ett skönt vis
att bara glida på skidorna och luta sig rejält i svängarna
att släppa allt och ändå ha kontrollen med sig
att våga sig ut i skogen eller på en off-pist
och känna benen flacka i lössnön
eller känna hur skidorna skär sig mot den refflade nypistade backen
ibland går det snätt och man får känna en duns och snö innan för jackan
det är bara att resa sig upp och åka på en skida ett stycke tills man kommer
på benen igen, med två skidor så bär det av igen
Jag älskar det!


Kommentarer
Postat av: josefine

skidor är läskigt :'(

Postat av: Anonym

åh, Vronk så jävla underbart! fast bräda ska de vara! Och du & jag och massa andra ska till Alperna, så JÄVLA lätt alltså!! :D <3

2008-12-23 @ 13:22:29
Postat av: Néa

Oj :O du är ju riktigt duktig på åskriva jhu :D alltså på å skriva poesi^^ resten visste jag ju redan :D

2008-12-23 @ 18:06:01
URL: http://disasterkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0