TÄNK OM DET FANNS KRUMELURPILLER

Pippi plockar fram tre krumelurpiller och om man äter dem i mörker och säger "Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur", ja, då blir man aldrig stor!

Tänk om det fanns krumelurpiller, tänk om man kunde få vara barn hela livet Det skulle vara så underbart. Att vara barn livet ut. Att uppskatta varje dag som en lek. Inte vara rädd och försiktig för att slå sig. Bli vän med en annan genom bara att säga "Hej, ska vi leka?" Gå upp på morgonen och leva livet i nuet. Inte tänka på vad som har hänt eller vad som kommer att hända, det enda som är vesäntligt är vad som händer just nu. Tycka att matn kan allt själv .Att jorden enbart kretsar runt dig och dina nära och kära.

Man kan inte vara barn och ta ansvar. Men man kan ta ansvar och vara barnslig. Redan när jag gick de sista åren på dagis och i början av skolan fick jag cykla själv till skolan utan mamma eller pappa. Även om skolan hade förbjudit det för att de hade ansvar för oss till och från skolan. Men mamma och pappa litade på mig och min syster att vi klarade det och det gjorde vi galant och fick mycket bra självförtroende av just det. Jag och min syster fick redan när jag gick i låg/mellanstadiet åka tåg och buss själva. Vi åkte bland annat ett fler tal gånger till Stockholm och hälsade på olika släktingar. Jag har ett starkt minne från en resa till stockholm då vi skulle hälsa på min systers gudmor. När vi kom fram till Stockholm satte vi oss ned för att planera ett besök på Junibacken, på tågstationen fick hon vi skulle hälsa på yrsel och fick åka ambulans (vi med) till sjukhuset och helgen fick spenderas hemma hos vår mormor och morfar. Det var en upplevelse.
Jag är bara femton år, snart sexton och har redan flyttat hemifrån. Men jag vill fortfarande vara barn. Man kan inte vara barn. Men men kan vara barnslig och det gillas enormt. Man kan vara barnslig på enormt många olika sätt. Jag gillar mina egna bäst. Pipp Långstrump kommer alltid att var min idol, jag älskar hennes livsstil och levnadssätt!
Var barn så länge du kan - livet leker ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0