Tomten jag vill ha en riktig jul...

..en sån som man har när man är liten!

Granen är klädd, skinkan är kokt, maten är köpt, pepparkakorna och allt annat gott är bakat, gröten är kokt... Men var i hela friden är snön? En jul utan snö? Det är riktigt sorgligt. Tomten kommer ju inte fram då... - nej men han får väl sätta hjul på släden, haha Jultomten! så kallad "farfar skämt" ;-)

Ingen tomte i år det är deprimerande. Faktiskt. För flera år sedan var tanken att vi skulle sluta med tomte på julafton men sedan kom släkting barn som sjävklart ska vara med om julafton med tomte. Det är jag glad för. Så jag har fått ha tomte så länge som möjligt.

Julstämningen har inte varit på topp de senaste dagarna. Att vara hemma känns underligt. Ingen snö.. osv. Det är först nu på kvällen som jag har fått lite julstämning. Vid luchtid idag for jag, syster och pappa ut till Västra Skedvi för att hugga gran ^^ hehe ja vi hugger vår egen gran och har alltig gjort. Nu på kvällen då den var klädd och ljusen tända, då det blivit mörkt så man inte såg att det inte ligger någon snö på backen och lite julmusik spelades blev det ganska mysigt. Åh när jag kände doften från tomtegröten... mums!

Dagens låt
Tomten jag vill ha en riktig jul - Busungarna
Do they know it's Christmas time at all - Band Aid

God Jul & Gott Nytt År

Hoppas det blir en fin julafton...

puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0