JOSEFINES NYKOMLING



Stina, border collie 11 månader

Vid tolvtiden anlädde jag till Västerås med tåget och tog en buss till Önsta Gryta hem till Josefine. Äntligen så fick jag träffa hennes omtalade ett-åriga bordercollie, Stina. Hon är sjukt söt och det är Rasmus och Josefine med. Hungrig som jag var så bjöd mamman Lotta på potatis och köttbullar med brunsås och lingonsyt, mycker gott. Mätta och belåtna så skjuttsade Lotta mig och josse till Gropen, ett badställe nära intill och hundarna följde såklart med. Molnigt som det har varit länge nu ett tag så var vi helt själv vid badstället.

Eftersom Josefine bara har Stina på prov änn så länge och bara har haft henne i två dagar visste hon inte om hon gillade att bada. Jo, minsann Stina simmade mycket och jag försäkte även att få ut Rasmus till att simma. Men nej, nej sikken badkruka han är och ändå så är han en Springer Spanniel han borde ju gilla det.
Efter vår simtur gick vi en bit på väg hemmåt för att köpa glass vid en ica. Älska glass(!).

Trött, trötta var vi och gick och hyrde en film för att slappa framför. 'Kärlek på menyn' (No reservation) blev det och var faktiskt jätte bra.

Tiden går fort när man har roligt, dags för middag, potatissallad med struts och kyckling det var jätte gott. Jag blev lite förvånad utav att vi åt strutts, hur ofta äter man det liksom?

Vi kom fram till att jag skulle stanna över och fira midsommar med familjen Westling, så då sattes det igång att prova klänning. Jag som köpt en klänning till just midsommar, men lat som jag är orkade jag inte åka fram och tillbaka bara för en klänning så det ordnade sig med den saken med.

Dum som jag var så hade jag lovat Josefines lillibror Julius att vara med på fotbollsmatch, haha och det ångrar jag för dom små rackarna körde helt slut på mig och jossan. Julius är sex år gammal och det var han och hans kompis i lag mot mig och josefine. De vann med 6-5 mål mot oss. Vi hade ett stort övertag ibörjan men vi började att bli trötta att springa efter som små rackarna och de var mycker mer uthålliga änn var vi var, så li loosade, tråkigt någ!
Btw; så var en störd liten unge där som jag blev förbannad på för man kör inte över folk med cylkar utan någon anledning och dum som jag är så överreagerade jag på den ungen! apropå ingenting! :-p

Liten kiss promenad med vovvarna och nu till datorn, Josefine gav den sega datorn till mig haha och straff som de så funkar inte den andra datorn eller internet paja. Så kan det gå ;-)

Natti natti på er, ha en trevlig midsommar allesammans
vw

Kommentarer
Postat av: josefine

tack för midsommarn veronica!<3

2008-06-21 @ 20:33:34
Postat av: Frida

Vad kul ni verkar ha haft <3<3 fy fanken vad jag saknar eeer <3<3<3

2008-07-02 @ 13:10:34
URL: http://www.fridoss.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0