MIDSOMMAR

Midsommar-glädje! :D
Midsommar glädje :D

Jag tycker om traditioner men ännu mera variationer, så i år blev det midsommar firande med Josefine Westling och hennes familj, släkt och vänner. Det var verkligen jätte rolig och jag har haft en underbar midsommarafton.

I torsdags kom jag till Josefine för att umgås och träffa hennes bc Stina. Men så kom vi på att vi skulle fira midsommar tillsammans så jag natta över hos hennes, för att slippa åka fram och tillbaka. Då blev det att prova ut en klänning till morgondagen eftersom jag inte hade med mig något. Tillslut så hittade jag en grön fin somrig klänning som jag lånade av jossans lillasyster Ellinore, även kallad Ellie. När det var avklarat bäddade vi iordning och tog en kvällspromenad med hennes Springer Spanniel Rasmus och nytillkomlingen Border Collien Stina. Jag tycker om att gå på kvällen, luften är så härlig då och det är skönt att komma ut och gå av sig lite och även snacka av sig om allt. Mycket snack och sen kväll blev det med.

Midsommarafton: Dagen började med en plåga, haha nej men jag och Josefine gick till hennes mormor där vi skulle äta midsommar lunch för att hundarna skulle få bli lite trötta (men jag undrar vem som blev mest slutkörd, jag?). Alla andra åkte bil, det var ju 7km dit. Men det var väl bra motion. Väl framme hos mormorn fixade vi oss i ordning där, i deras sjukt fina hus. De hade pool och spaa med bubbelpool och bastu. Hel fränt och lyxigt. Resten av familjen Westling anledde och det var dags att äta. Jag älskade maten det var potatis, köttbullar & prinskorv, lax med jätte god sås och tillefterätt blev det jordgubbar och glass.
Josefine's lillebror Julius är den bästa, härligaste och charmigaste jag träffat helt underbar rolig också!


Älskar jordgubbar <3 


Jag och Julius älskar jordgubbar :D <3


Klockren :D


Jag har skaffat mig en ny kompis :D


Han är sten-cool XD


Josefine med hennes älsklingar Stina och Rasmus ;D <3

Mätta och belåtna for vi i väg till ett ställe som hette Anudshög i Västerås där det skulle firas midsommar och dansa runt midsommar-stången osv. Jag, Josefine och Ellie skulle ha hand om fiskedammen, det var jätte roligt! Massa folk var det där och enormt många ungar och det blev en jääkla lång kö till fiskedammen, det var riktigt populärt ;-) Kul vare att skämta med barnen att hänga hundbajspåsar på "kroken" (klänypan) men de blev gladast för godispåsar. Men ganska drygt vare att sitta där bakom och hänga på godispåsar. Mycker roligare att ta betalt och hjälpa barnen att fiska, haha särskilt när de hade med sig snygga store brorschor ;-)

Efter en timme kanske var alla godispåsar slut, stackars de som hade stått i kö jätte länge och tog slut precis när de kom fram. Så slut på fiskedammen så tänkte vi kanske dansa lite eller något, vi hade anmält oss att vara med och tävla i en 5-kamp, det hade varit jätte roligt. Men så kom den årliga midsommar-skuren. Att det alltid ska regna på midsommar? *suck* Jaja, det var ju fint väder största delen av dagen iaf. Hur som helst så började alla att springa till bilarna, det hade varit jätte mycket folk runt midsommar stången och vipps var alla borta. Han i mikrofonen sa "Var inte rädda för lite vatten" Nej, egentligen så kunde man ju ha stannat, själv är jag inte så att jag brukar lida av regn. På agility tävlingar tex så brukar alla gå och gömma sig men jag och lisa stannar alltid, vadå det är ju bara lite vatten! ;-)

Hemma hos Josefine hade Stefan (hennes pappa) lagat mat och fixat iordning allt, för dit skulle det komma godavänner på kvällen. Vi slappade lite på eftermiddagen. Sedan på kvällen blev det massa lekar och skoj med de andra ungdommarna haha. De vuxna satt på altan och drack och sen kollade på fotboll. Själv räcker det ju med att man kommer när det verkligen gäller. De sista minuterna har ju verkligen betydelse då båda lagen, vilka va det nu? Kroatsien och Turkiet? kommer inte ihåg, inte så insatt! Spännande är det i alla fall att kolla på straffar :-)

En mycket trevlig kväll va det! Vid 01:00 gick jag och Josefine ut för att plocka 7 sortes blommor för att lägga under vår kudde och drömma om den vi ska gifta oss med *skattar*. Då var vi tugna att vara tysta, det ska man ju vara efter det och förvånade så klarade vi det alldelles utmärkt! Innan så hade vi snackat av oss rejält ;-)


Midsommarstång vid Anudshög :-)


Fiskdamm försäljning i högsta hugg! :D


Hemma hos Josefine hoppade jag och Julius stuttsmatta!


Deras kompisar från Sthlm hade världens sötaste valp!


Puss på dig, söta valp! Dixie heter den, blandras.


Veronica och Dixie :D <3

Tack för en underbar helg, Josefine!

Kommentarer
Postat av: josefine

we love snygga storebröder !<3

2008-06-21 @ 22:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0