TIDSPERSPEKTIV

För 5 år sedan...
gick jag i fjärde klass på mellanstadiet och jag var tio år, en härlig ålder vill jag minnas men allt var inte så perfekt. Jag och mina kompisar hade börjat att glida ifrån varandra och jag blev mer och mer utstött från mitt kompisgäng och klass. Jag umgicks mest med mina vänner i femte klass som jag känt sedan dagis. Det gick bra för mig i skolan men jag började mer och mer att hata min klass som var elak och stökig. Det började bli tal om att byta klass, men jag kände inte för att byta till någon av parallel klasserna. Allra hellst så skulle jag villja gå i femman med alla de andra som jag kände där. Efter samtal med rektor och lärare var det okej att jag skulle flytta upp en klass. Efter påsklovet började jag i femman och på köpet så fick jag tillbaka min lärare som jag haft i trean, som jag nu i efterhand kan säga att hon är den allra bästa läraren jag haft, Britta Sköld Andersson. Vid den här åldern spelade jah blockflöjt och tränade Cherleeding.

För 3 år sedan...
gick jag i sexan och jag hade hoppat upp en klass. Jag hade börjat på högstadiet och kände mig ganska stor, förutom då jag tittade upp på de stor växta niorna. Jag umgicks med amelie, emelie och ellinore och mitt ridintresse var stort. Vi hade precis fått hem vår valp Baccus vid den här tiden och han var mycket efterlängtad. En ödla har jag också. Baccus tog upp all min tid, jag började att gå på valpkurser och hundträningen var jätte rolig. Jag sålde ödlan som jag fått för några år sedan då jag önskat mig ett husdjur, men jag ville ju ha en hund och det hade jag nu så Geopard geckon 'Leo' fick flytta. Ridningen trappades ner och tillslut så slutade jag för att det hade blivit tråkigt och tog allt för mycket tid.

För 1 år sedan...
gick jag i åttan och var jätte stressad. Hundinttresset hade blivit jätte stort och täckte upp större delen av min fritid. Jag hade även börjat att tävla i Agility. Nu umgicks jag mest med hundvänner som Lisa Alestrand, Lisa Häggkvist och Josefine Westling. I skolan var det tufft med alla prov och läxor men jag trodde att jag jobbade mig igenom den svåraste perioden av grundskolan (men jag tycker det har varit nian). Kompiskretsen i skolan var nu större, och vi kunde umgås friare och på ett mer vuxet sett än innan att det var "försöker du ta min bästis?"

För 3 månader sedan...
var det Mars månad. På sportlovet hade jag varit med familjen till Åre på en underbar skidsemester. Men tillbaka till skolan var stressen uppe i taket med alla inlämningsarbeten och annat skolarbete. Denna treveckors period mellan sport- och påsklov var inte rolig eftersom alla lärare lade då in ett litet prov eller inlämningsshit där i sitt avsnitt. Dead line´en innan Påsken var inte att leka med. Mitt i allt ihop ville jag tävla agility också och umgås med mina vänner. Tre månader sen ganska mycket om man tänker efter, men det känns som att det var igår!

Igår...
var det tisdag och jag granskade min bränna från måndagens solning då jag stod och plattade håret, mitt nyklippta hår som jag är mycket nöjd med. Jag följde med syrran till frissan för att komma med lite goda råd till hennes nya style vilket också blev bra. Hemma gosade jag med hundarna Baccus och Zilla (som är här för att Lisa är i Spanien). Sedan blev det till att sitta vid datorn och fixa blogg. Frammåt kvällen åkte jag, syster och mamma på teater här i Kolsva som spelades utav Hedströmsdalens teater förrening. En rolig teater, buskis vare.

Imorgon...
ska jag åka till Västerås för att träffa Josefine Westling som har fått hem hennes bordercollie Stina. Jag ska ta med mig bikini för jag hoppas på fint väder så kan vi åka och bada och det kan vi även om det skulle regna. Jag ser jätte mycket fram emot att få träffa Josefines älskling nr 2 och så Rasmus såklart!

Om ett år...
har jag precis gått ut första ring på Forshaga Hundsportsgymnasium. Jag och Baccus ligger på topp inom vår agility karriär och tävlar mycket och har även börjat med Rallylydnad som tävlingsgren. Har många nya vänner på hundsport och stormtrivs, men borta bra men hemma bäst! Så är hemma en hel del också för att träffa familjen och vännerna. Jag ska sommarjobba på Kolmården och Skansen några veckor. Jag söker även jobb som hund-aupair till nästa sommar. Jag har kommit en bra bit på väg som instruktrör och håller en del egna kurser för Forshaga Hundungdom och Köpings Hundungdom. Och till hösten börjar Lisa här på hundsport vilket ska bli suveränt skoj.

Kommentarer
Postat av: josefine

tjo snygging (A)<3

2008-06-19 @ 22:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0