EVERYONE NEEDS A GULLSNUTT

Det blir verkligen vad vi gör det till. Hur tråkig en lektion kan vara, hur utråkad man än kan vara eller hur trött och ledssen man kan vara. Så har vi alltid roligt. Vi skrattar och busar hela tiden, vad vi än gör. På lektion, rast, i matsalen, till eller från matsalen vad vi än gör så gör vi det till något bra. Eller mindra bra, iaf något roligt att skratta åt. Jag älskar er klassen.

Hela dagen har jag haft ont i magen och haft feber, för jag har varit så otroligt nervös inför en engelska redovisning inför klassen. Jag har gått och åmat mig för det hela dagen. Helena som jag har jobbat med det här land arbetet om California, kände precis likadant och kände inte alls för att redovisa. Men jag ville ändå försöka, för jag vill bli bättre på att redovisa. Bästaste Elias ställde upp på att redovisa med mig. När vi gick upp där släppte allt och det gick jätte bra. Det var sånn skillnad på att redovia för den här underbara klassen än var det var för min förra klass. Det var mycket lättare och prata och alla satt tyst och lyssnade. Jag är nöjd och sjukt lättad att det är över nu. Tack Elias :)

Djursjukvården idag hade vi praktiskt för första gången. Vi har änn så länge bara haft teoretiskt med sjukdommar och smittor och massa prov på det. Men nu har vi börjat med de praktiska i stallet. Vi började med Akuthjälp som vi sedan ska ha praktiskaprov på. Så det vi gjorde idag var att träna oss på i små grupper att lägga tassbandage, nossnara, ge flytande och fast medecin (låtssas medecin). Det gick ju bra och det mesta kunde man så jag hoppas att provet ska gå bra. Gäller bara att tänka på små detaljer som vi fick lära oss. Dom kommer ju titta på och bedömma allt vi gör.

Nu sitter jag hemma hos Elias och Ellen och vi har väl vart på väg att börja plugga i några timmar. Berikning. Det är inlämning och redovisning på torsdag.
Lisa Alestrand har lagt upp en fin låttext på hennes blogg. Jag blev alldeles tårögd när jag läste den <3


GULLSNUTT :D

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag tyckte att det var lite jobbigt att redovisa inför min förra klass, men allt släppte på gymnasiet. Det gör verkligen en skillnad för vilka man redovisar!

2008-11-11 @ 23:58:28
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly
Postat av: Mimmi

höhö. Vad säger du? Jag skriver alltid smarta inlägg :)



kul att du trivs bra med din klas å skönt å höra att redovisningen gick bra. Det är ju inte så farligt, du känner ju alla där :D



sen har jag varit med om å gjort samma sak som du gick göra med praktisk sjukvård. var med Boa förra året när dom fick göra sådant. thiihi

2008-11-12 @ 22:46:57
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: Johanna & Majken

Tycker du var as duktig på redovisningen!! :D Kram

2008-11-14 @ 00:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0