MUSIKAL PÅ VÄRMLANDSOPERAN


SPRING AWAKENING

"Direkt från Broadway – Med Wedekinds bannlysta 1800-talspjäs som grund har Duncan Sheik (musik) och Steven Sater (text) skapat en modern, fräck, sorglig, angelägen och hoppfull musikal om frågor som är lika gamla som livet självt. När livet slår ut i full blom är det lika ljuvligt och underbart som ångestfyllt och smärtsamt."

I Svenskan håller vi på med drama just nu, så vi var på musikal i Karlstad idag. Vi hade hört att den skulle vara mycket bra och den levde i alla fall upp till mina förväntningar. Det var otroligt bra skådespera med som hade underbara sång röster. Jag skulle göra vad som helst för att ha en sångröst, nästan i alla fall ^^
Det var lite tråkigt att det var omogna åttor där med, som inte respekterade skådespelarna, och lät lite. Irriterande. Dom förtjänade en bättre publik. Men oss var det inget fel på, hehe.

Små små saker som ljusar upp en dag. "Wooho jag kännder igen mig här, jag har varit här förrut!" =)
Från bussstationen till Värmalnsoperan gick vi armkrok och sjöng på våra hesa röster glada sånger, längs klarälven!
Ni gör min dag flickor ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0