SÄG ALDRIG ALDRIG

Torsdag innebär hel hunddag nere i stallet för HSPG1 på hundsportgymnasiet. Idag började vi med hundkursen Hundsport A och där inngår lite kunskap om olika hundsporter. Så Jeanette hade teori om utställning och handling med oss hela förmiddagen. Hon verkar så himla proffionell och duktig, ser fram emot att se henne i ringen på stora stockholm. Jag blev själv mycket inspieread av henne efter idag. Men efter att bara ha ställt på små inofficiella utställningar i lilla Kolsva blir väl nästa steg att ställa på officiell i Köping i vår, och inte gå direkt på sveriges största utställning. Jag kommer aldrig bli en utställnings människa. Haha vem vet? Nej men jag tror nog inte det. Baccus och ja har väl inga höjdar chanser men kan vara kul. Jeanette hade med sig sina Dobbrar in med i klassrummet, så sjukt fina hundar asså!
Nästa torsdag ska vi träna handling praktiskt =)

På eftermiddagen var det plötsligt dags att göra Allmänlydnadstestet som vi har tränat på lite nu och då. Det gick förväntansfullt bra! De som ingår är som man hör i namnet allmänlydnad. Kunna sätta ned hunden, möta andra hundar, gå fint vid sidan, sitta tyst i bil, inkallning med och utan störning, passivitet, hantering av andra människor, bryt/stop kommande vid t.ex. lek och vara lugn och tyst i stallet. Baccus fick väl genomfört på gå fint vid sidan för att jag pratade med honom för kontakt annars så fick han mycket väl genomfört på allting annat. Jag är jätte nöjd med tanke på att jag inte kände mig speciellt förberedd. Men det gick ju kanon bra!

Nu har vi beställt Hundsport jackor och tröjor, wiee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0