VERONICA I ETT NÖTSKAL?

Idag lyckades jag göra en hel del pantade saker som bara händer mig(?) tippat, jo visst. Folk tycker jag är pantad, det tycker inte jag. Ibland har jag bara otur när jag tänker. Nej men ärligt det är bara små olyckshändelser, om jag kan kalla det för de?
"Jag är en dum brunett, med små bröst!" Haha nej men det är kul att skämta om det :)

Vi hittade stenhårda bullar i skafferiet, några dagar gamla. Det är väl onödigt att kasta bort dom tänkte jag. Så jag stoppade in en bulle i micron för att värma den i hopp om att den skulle bli mjuk. När jag sedan kommer tillbaka till micron och öppnar den osar det ut rök och stinker bränd bulle. Jag brister ut "Bullen brinner!" haha Johanna kommer springande och ropar "Men vafan gör nåt åt saken då?!" Hon tar bullen med hennes tröja, öppnar köksfönstret och lägger den på fönsterbrädet/ utan för på taket. Shit vad vi garvade. "Du är så jävla pantad Veronica, Hur lyckas man bränna en bulle?"
En stund senare lägger Johanna ut en bild på den svarta bullen på bdb och jag ser då att Elias har kommenterat att hon hade suttit hos Anna (granne under oss) och sett något jäkla underligt som rykte falla ner förbi utan för fönstret. HAhahahah!!!

På IKEA idag köpte jag ett uppläggnings fat i glas med tre plan. När jag sedan skulle skruva ihop den, hade skruvat ihop de två nedersta planen. Har det sista, översta lilla planet i glas kvar att skruva ihop. Jag märker att glasplanen inte riktigt sitter still utan att man kan snurra på dem, det är ju inte så bra tänkte jag. Vi ska ju lägga frukt där och hur ser det ut om bananerna åker karusell i köket? Så jag tar i och skruvar åt. BANG! Aii skriker jag till - när glasskivan spricker. Fan vad lack jag blev. Det var verkligen inte min dag. Med mera - lyckat händer i min vardag!
Men dagen ordnade upp sig ändå nu är jag glad. Kvällen har varit jätte mysig med Mamma, Maje och Johanna och allt annat härligt folk här :-)

Kommentarer
Postat av: josefine

kom din mamma upp och hälsade på dig? :)

2008-11-09 @ 17:54:01
URL: http://toktassarna.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0