ESKILSTUNA HUNDCENTER

Innan höstlovet hade Lisa två veckors praktik på Eskilstuna Hundcenter hunddagis och pensionat. Hon trivdes jätte bra och skulle redan denna onsdag tillbaka på besök och drog med sig mig. Vi träffade Ankan som Lisa hade blivit polare med som hade praktik där samtidigt som henne. Alltid kul att lära känna nya människor, hon var jätte snäll och rolig. Vi gick runt och hälsade på alla söta hundar. Sedan fick jag även se när Lisa tränade med hennes omtalande prins, Jasse en border collie/golden retiever blandning. Alla tyckte han var jätte jobbig men Lisa är så duktig och hade fin pli på honom. Hon hade lärt honom fotingång, sitt, ligg, snurra, spinn, bryta lek, sitt och stanna kvar och hon lärde även in dutt på handen. Det var jätte härligt att se dem träna, båda tyckte det var otroligt kul. Vi trivdes bra men tyckte det var alldeles för lite med en dag. Så vi frågade snällt om vi fick sova kvar i Eskilstuna hemma hos Ankan för att kunna vara på hunddagiset en dag till. Det gick bra och vi följde med Ankan hem till henne. Hon bodde utanför något som hette Ärla, och sedan 6km rakt uti skogen. De hade en gård med hästar och kor. De hade även två st Rotweiler. På kvällen åt vi och kollade på tv och spelade Alfapet. Konstigt nog så var det Lisa som var den kloke och vann ^^


Nästa dag på hunddagiset var en skit söt Jack Russel där, Laban. Han var jätte härlig. Fast däremot inte att gå ut och gå med, han drog jätte mycket i kopplet och bet sig fast i det. Annars så var han härlig till tusen. Lisas Jasse var också underbar. Så fanns det en Dalmatin, Buddy. De är så himla goa, jag skulle villa ha en. Men ändå inte för dem ska tydligen vara mycket svår lärda, så det är tråkigt. Jag orkar inte skriva om alla hundar, men många roliga individes fanns.






JAG MÅSTE BARA HA PHOTOSHOP :D GE MIG ^^


Kommentarer
Postat av: josefine

vad kul :D



fin bilden blev när du fixade till den :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0