LITE AV VARJE!

Hösthoppet i fredags gick helt okej bra. Första loppet, agility klassen gick jätte bra, runt med endast 5 fel en rivning har jag för mig att det blev. På hopp-loppet blev det lite mera strul dess värre. Precis innan jag lade ned Baccus i starten så sprack hans pulpa upp igen (den gick upp sist jag klippte klorna) så när jag hade lagt ned honom i starten och gått några hinder och vi skullle starta, låg han kvar i starten och slickade på hans klo. Sedan kom han igång men det blev lite flamsigt och slutade med en DQ (diskning). Annars så var det en mycket fin dag nere vid stallet. Vädret var på topp och det var bra arrangerat utan de 3:or som hade tävlingen som projektarbete. Jag hjälpte till lite som funktionär och fick då en fikabiljett :)
Efter att vi hade städat våra boxar i stallet åkte vi hem och käkade, sedan bar det av till Karlstad.

Inne i Karlstad hämtade vi Josefine på tågstationen. Vi, jag, josefine, julia, tina, li, elias och hennes kompis gick runt lite på stan. Jag och Josssan delade på en kebab-rulle medan de andra drog till donkan ;p. Senare hem till Forshaga, umgicks vi med lite folk och lärde känna nya människor :)

Lördag morgon vaknade jag här med Josefine, jätte kul att ha henne här. Alltid så possitiv och glad. Vi började dagen med en meega stor frukost, det ska ju vara bra har jag hört och sjukt gott med. Det blev toast, O´boy, pankakor gjorda av grahamsmjöl, ägg ..det var väl allt, gott vare. Sen tog vi en promenad med baccus ner till hundstallet för att där visa och så. Duktiga josefine, hade lite agility träning med mig och baccus. Lite hoppteknik och slalomträning. Det var kul. Jag måste hitta ny motivation till min träning på något vis.

Hemma i lägenheten fick Linnéa färga mitt hår. Mörktbrunt underhår, det blev lite slingor med, jag är jätte nöjd :-) Trevligt hade vi, satt och snacka och stickade lite med. Middag åt jag, josefine och julia: Wookad-kyckling och klyftpotatis :D gott!!!

Efter maten kollade jag och jossan på filmen World trade center, det var jätte bra. Jag hade börjat att kolla på den själv för några dagar sedan men jag tyckte den var läskig och ville inte titta på den själv så stängde av den efter en halvtimme. Liksom skräck-film och så, vet man ju att det är på låtsass men det här är ännu äckligare just för att det har hänt på riktigt och är så hemskt. Jag var jätte nära på att börja gråta, kändes som att jag gjorde det en del av filmen. Det bästa med den var att hela filmen handlade om att fortsätta att hoppas och villja överleva. Allting handlade om att fortsätta, att fortsätt att andas, att fortsätta ta varje andetag på nytt i hopp om att överleva. Värd att se.
Sen gick vi och träffade lite folk i ghettot.

God natt puss <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vill byta linje till foshaga :'(

2008-10-19 @ 15:29:17
Postat av: Veronica

Gör det! Börja här nästa år eller nu.

2008-10-19 @ 15:32:08
URL: http://veron.blogg.se/
Postat av: Lisa

2008-10-20 @ 19:50:49
Postat av: Lisa H

men jag har inte betygen för att komma in :(

2008-10-20 @ 19:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0