REGNIGA HÖST

Regniga höst - ska bli till vinter

Det första jag sade imorse när jag vaknade och slog upp ögonen, och såg då att lisa var vaken och låg och tittade på mig, hon har väl aldrig någonsin vaknat före mig (?) "Är du vaken?" Sa jag mycket förvånat^^
Vi hade planerat att åka ut till klubben och träna, Lisa och Madeleine skulle även ha kurs i Rallylydnad. Så jag skulle ta bussen till Kolsva för att hämta kalven. Halv tio skyndade vi oss att äta frukost och hade då tio min på mig till min buss skulle gå, då lisas mamma Stina påpekar att klockan är halv nio. Jah? Ja, halv nio. JA - du har en timme på dig, vi ska ställa om klockan för Vintertid. "Jamen så bra, då får jag vara en hel timme till med er!"    "kärleken är inte ömsesidig, Veronica!" haha ^^

Hemma väntade pappa som jag inte hade träffat sen jag kom hem för lovet. Tyvär så blev jag inte så långvarig - en halvtimme, ungefär så åkte jag tillbaka in till Köping och med mig Baccus. Väl ute på klubben, så märker man hur tydlig hösten är. Blöt, kall och dyster. Men vad gör man inte för att liva upp stämningen - när man har så underbara vänner! :-)
Innan deras kurs började så gick vi ut en onödigt omständig promenad - ute på åkrar! Alltid kul att vandra när man inte vet vart man går. Där gick vi jag, madeleine lisa och lisa men våra vovvar helt galna springande och rullandes på den leriga åker. Gizmo, Vorste fick gå i koppel - Wille, Golden rullar sig till han ser ut som ett svart/mycket lerigt fluffigt får och springer runt och lever livet - Zilla, Border Collie vallar "fåret" - Baccus, Flat springer efter Zilla eftersom han tror att hon leker med honom. Haha älskade vovvar ni är för härliga.

Jag tror det gick bra för Lisa och Madde på kursen. Jag andra Lisa satt inne i klubbstugan och snackande. Jag tränade även kllickerträning med Post-It-lappar. Det var jättekul och ser mycket fram emot till att utveckla det touch-betéendet till att även lära honom att dutta på den lapp som luktar mig - som jag har hållt i. Det vill jag även vidarutveckla till Mini-Sök - där hunden ska ta upp/markera det föremål som luktar människa eller snarare dens förare. Det verkar jättekul. Men mycket snack och lite verkstad!

Sedan blev det i alla fall Agility Kontaktfälts-träning efter Lisas och Madeleines utarbetade kontaktfälts-tränings-pogram. Jag längtar verkligen till nästa agility-sommar-sässong.

Vid sex-snåret åkte vi hem. Nu har har ätit en god middag med familjen, tagit en skön dusch och ska nu gå och kolla på Mamma Mia - the movie med mamma.

Köping vore inte värt något utan er flickor <3

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad duktig du är på att blogga! Vi får göra om prommisen idag, nu äre finare väder också! ;D

2008-10-27 @ 13:11:52
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly
Postat av: josefine

Hej :D

Kul ni verkar ha det! Vill gärna vara med nästa gång ni ska ut till klubben om jag får? Eller om ni hittar på något annat :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0