TODAYS HAPPENING

Dagen började med risgrynsgröt vilket jag tycker är mycket gott :) Efter att jag lämnat Baccus i stallet och suttit med han där en stund var det Svenska uppe i Knipan. Seriöst jag tycker synd om vår nuvarande sv-lärare. Egentligen har vi en som heter Elisabeth, men henne har vi inte ens träffat hon är gravid och mår dåligt så vi har olika vikarier. Hon som vi har nu heter hm.. Nina och är jätte dålig. Hon är liksom mesig, jag gillar inte lärare som inte utstrålar respekt :p

Sedan skulle vi ha vår andra idrotts lektion. Vi ska ha en gång i veckan men det har kommit anda saker ivägen som föreläsningar och andra dagar just på onsdagar. Det var jätte krångligt att hitta till gymnastiksalen, vilken tur att vi alltid ska gå gemensamt dit. Den ligger liksom inne i en stor byggnad, StoraEnso.

Lunch och sen ner till stallet för att rasta vovven. Han hade tydlig varit väligt orolig där nere idag så jag satt där en stund. Men han är ju lugn när jag sitter där. Eftersom vi bara hade en lektion kvar så tog de flesta hem hundarna men jag lät baccus vara kvar där nere då om det skulle bli lugnt om det inte var så många hundar där. Japp för sedan när jag kom tillbaka hade han legat och vilat.

Sista lektionen hade vi Datorkunskap Prov i Word. Vi fick några papper med förlagagor som vi skulle utforma likadant på datorn. Först så var det ett försättsblad men lite överskrifter som prov och datum. Det skulle vara en ram runt och lite indrag och annt. Nästa uppgift var att göra en likadan tabell som han hade gjort. För att det skulle se ut så, så får man sammanfoga cellerna och ställa in så att texten skrivs i mitten och lodrätt och lite andra inställningar. Vi skulle även göra en Inbjudan till Kalas :D det hade vi ingen "mall" till, bara lite information. Och med lite fantasi och minnet från mina egna inbjudningar till födelsedags kalas som pappa har gjort till mig, gick det mycket bra :) Sista uppgiften var en liten text om Flygplanets historna. Men det väsentliga var marginalena, första-rads-indragen och textformationen. Jag är nöjd med min insatts :)

Nu luktar det jätte gott från köket, jag har en lasange i ugnen som jag nu ska gå och äta :D
Sedan ska jag gå till ellen och åsa, gå i skogen, baka med flikkorna och kanske vara med på Lydnadsträningen ikäll :)
Puss

Kommentarer
Postat av: josefine

lasagne<3 mm...

Postat av: Madeleine

Shit! :O Jag hade precis samma saker när jag hade datakunskapsprov! Precis samma uppgifter :O Spooooky! För inte kan det vara så att Sengångaren (min gamla datalärare) skickar uppgifter till din datalärare över typ msn eller liknande? Hahaha inte samma bild som jag hade bildat mig av honom i så fall! :D

2008-10-09 @ 16:42:09
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0