YESTERDAY


Igår så hade vi prov i Lagar och Regler och Rättigheter och Skyldigheter och andra krav angående Hund. Det var ganska jobbigt att lära sig reglerna och så om avtal och annat. Vi fick ha med oss lagarna och svara på vad som gäller i lagen enligt olika fallbeskrivningar. Det gick skapligt bra i all fall ^^ För att inte ha pluggat så enormt mycket. För kvällen innan, i onsdags så var vi, jag, johanna, linnéa och malin in till Karlstad för att kolla på Johannas Basketmatch.
Vi tog bussen från Forshaga in till Karlstad, vi skulle träffa hennes kompisar på torget för att sedan åka tillsammans till hallen där matchen skulle spelas. Självklart så stod vi på fel torg. Vi var hungriga och köpte korv i en "korvmoj" haha. Malin köpte ett bröd med räksallad, jag en korv med bröd+räksallad och linnéa skulle ha korv med mos eftersom hon inte tålbrödet, men korvsnubben la korven i ett bröd och då fick jag och malin käka upp det.

Johannas Basket poolare anledde och vi satte oss på en buss. Dom var jätte glada och härliga. En tjej var en utbytesstudent från USA tror jag och som då snacka mycket härlig engelska. Vi kom till hallen en timme innnan matchen skulle börja och tanken var väl då att vi skulle plugga men det gick som det gick. Sedan började matchen och det var jätte kul att kolla på. Andra laget trodde dom var jättebra när dom de första minuterna ledde men Johannas lag spöade skiten ur dem och matchen slutade med typ dubbelt upp 60 - 34 eller nåt sånt ^^ I en paus gick vi och köpte godis för näst intill hundra spänn >< iihh gott och onyttigt!!!
Vi skulle bli hämtade av en fritidsvärd efteråt vid en rondell, inte fan hittade vi en rondell!!! och frågade runt lite men nej nej. När vi gick runt och ledtade fann vi Elefantstatyer :D (se bild)... Det var jävligt blött ^^ Spöregn = plask plask i vatten pölar :) Vi var lagom våta när vi satte oss i bussen

Torsdag var alltså prov och sedan var jag och Linnéa och några till hund1or på en frivillig föreläsning i 3 timmar. Men det var jätte intressant handlade om Hunden Signaler och Problemhundar. Hem tilllägenheten och käka sen blev det mysigt med flickorna då vi satt och stickade på våra små verk :)

Nu sitter jag och väntar på Linnéa som ska komma och kanske färgahåret på mig. Sedan ska jag och Baccus tävla i Hösthoppet inoff. Agility tävling på skolan
och ikväll kommer Josefine Westling hit ;D <3

See you, Ciao ^

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad kul ni har där nere! :D Var det med några cheerleaders på basketmatchen?? Det vare på den enda basketmatchen jag var på och det var roligast att kolla på dem! Haha för de var inge bra och försökte störa det andra laget när de hade straffar XP Lyckat? NEJ!

2008-10-17 @ 15:53:21
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0