HEM-HEMMA

I torsdags kväll kom jag hem till lilla töntiga Kolsva. På bussen och tåget var det proppfullt dels för att typ alla från skolan åkte hem för att det var hem-rese-fredag. Kul att komma hem och träffa min efterlängtade lilla skabb hund, Baccus och det blev en långstund puss och kram kalas. Nej men älsklingen är typ frisk nu.  Självklart och träffa Lisa med, och pärona och syster på ett hörn ;)
Skämt och sido "så har jag iallafall inge disk på bänken hemma" :p

Fredag blev det äntligen av att åka till västerås med pappsen och köpa dator. Och innan de hann jag även med att träffa älsklings Josefine innan pappa hade slutat för dagen. Vi satt på ett café och fikade och pratade en massa. Kul att träffa kompisar när det är som bäst på inpulskänsla och sätta sig på ett fik.
Efter det blev det också av att ta mina ytterliga 3 hål till i mina öron som jag snackat att jag velat ta länge. Jag förberedde mig på att det skulle vara som en häfftpistol som jag tyckte det var förra gången, visserligen för typ 4 årsedan. Nu var det som ett litet nålstick som inte alls kändes mycket märkvärdigt och det gick snabbt och smidigt. Röd om öronen kramade jag om Josse som skulle ta sin buss hem till sig och jag och pappsen åkte och köpte en bärbardator på MediaMarket. I början tänkte jag bara på designen men nu är jag jätte glad över min braiga acer dota.

Avsläpp hos Lisa i Köping och somvanligt sitter jag och garvar åt familjen Alestrand som tycker jag är helt sjuk i huvudet som tycker dom är helt störtt sköna ;-) Jag fick träffa hennes syrras valp Sindra, Yorkshirterrier "stavas typ kanske så" :P eller "Råttan" som verkligen lever upp till Liten men tuff! XD och Kazola, Zilla & Wilma förståss <3
Lisa's Broscha hade laddat ner lite filmer till oss. Så vi kollade på HighSchoolMusikal 1 och 2 den kvällen.
Och appropå ingenting så har jag minne som en guldfisk så jag skriver inte om allt här...

Lördag vaknade jag upp hos lisa och vi båda hade trott att vi skulle sova till kl 13 men vi var uppe vid åtta nio kanske. Åt frukost och rastade råttan på gården och gick lite med de andra doggarna. Min familj i Kolsva hade dragit till Sthlm på gubb-kalas så vi åkte skjutts med stina&anders (lisas päron) till kolsva för att ta hand om mitt vilddjur. Och han blev ännu mera vilddjur när han hade valpen Sindra 15 veckor att leka med. För tokiga är dom xP Det blev skogspromenad och den promenaden var det jätte längesedan jag gick och det var skönt att gå där igen :)

Nu så ville jag installera min dator, kanske inte lisa tyckte var så himla kul först. Men som sagt det blir till vad man gör det och vi fick många härliga garv xd.
Baccus fick bli kvar hemma när vi drog till klubben med tanke på att han har varit sjuk. Där träffade vi kära klubbmedlemmar som var kul att träffa igen och träna lite + sitta inne i klubbstugan och äta mat och snacka.

Ja sedan blev vi hämtade av Lisa's kära "haha" syskon och nu har vi ja glott film, ätit, "raggat på stan med Erik" ;s haha och ja lite allt möjlig.

Vi kollade på en jätte bra film P.S I love you romantisk komedi. På slutet kändes det verklugen som att jag stor bölade men inga tårar kom. Och jag vill verkligen gråta, som fan.

Det betyder mycket att få träffa dom jag tycker om och jag längtar även tillbaka till Forshaga. Men vafan!!!! nu-är-nu. Punkt. That´s IT.


You're the only one who's really understand <3


Kommentarer
Postat av: josefine

mysigt med ett blogg inlägg i think :)<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0