NOLLNING

Idag hade vi den omtalande Nollningen nere vid Stallet. Det var lagtävlingar med Irländskjulafton, äpple i vattenhink, mjöl med socker, staffet med hinder och pressäning med sopa med ägg i hand, dribbla tennisboll med "glasögon" (gjorda av toa-rullar) m.m Det var inte värre än jag trodde iaf. Men vi ettor hade lagd upp en liten hämd på kuppen. Hhaha smarta Emma råkade dock försäga sig eller rättare sagt en tre råkade höra om vår plan mitt under lekarna så då drog vi igång med det. Inne i stallet hade vi förberett hundbajspåsar... men chokladpudding i som vi kastade på dom "elaka" treorna. Haha det var rätt kul för det blev krig med bajspåsarna, mjöl och vattenbalonger. Kul medans det varade men sedan blev det förståss städning *suck*. Men det hör väl till.

För övrigt är det ganska skit. Jag har tappat min mobil på bussen så jag är mobil lös. Men det värsta är att Bacccus är sjuk. Igår var han väldigt kletig i öronen och vi trodde det var fukteksem, så jag åkte in till Veterinären. Han är irriterad på andra ställen på huden med och de har tagit ett prov. När det är något sånt här så behandlar man alltid förrst mot Parasiter innan man kan utesluta det. Så nu behandlas han för Rävskabb :S På Tisdag får jag provsvar och hoppas innerligt att det inte är nå jävla rävskabb. Just nu hålls Baccus isolerad i lägenheten och det känns som om alla tycker att han är en pest smittad råtta. Värst av allt så berättade en lärare det helt öppet inför alla hundsportare om min sjukahund och verklligen pekade ut mig. Hon kunde ju ändå vänta tills jag verkligen vet om det är det. Och hon ska prata så jäkla mycket om att man inte ska kränka folk och att man kanske inte vet om det, just det. Det var ialla fall inte kul. Det är klart att man måste varna alla andra men det är ju inte säkert att han har det :( Nu har jag i alla fall städat hans box så att den är Klinisk-ren och tvättat filtar och så.

Ikväll åt jag och johanna med linnea, trevligt och nu ska vi kolla på Flash Dance med Sandra och Marie.
puss

ps. antagligen så kommer jag vara tvungen att skaffa nytt mobil.nr ;s. ds.

Kommentarer
Postat av: josefine

du bloggar så jävla bra! synd om baccus och mobilen...



du saknas här, kändes så konstigt igår när vi träffades allihopa så var inte du med. ingen galning att garva åt eller smälla till :P haha, då fick jag ta den uppgiften ist men det sög att vara galen ensam. Hoppas man får komma och hälsa på dig snart!!<3<3<3<3

Postat av: Veronica

TACK JOSEFINE :D <3



jag saknar dig jätte mycket och du är jätte välkommen hit, when ever you want <3

2008-09-13 @ 14:52:19
Postat av: Madeleine

Gizmo har också typ eksem över hela kroppen!! :S Hoppas att det inte är rävskabb, Lisa och jag var på hundklubben idag och då låg det nå bajs där som såg ut som rävbajs, kanske de har fått det där ifrån om det är det?? Kan symtomen komma långt efteråt om det är rävskabb? Usch! Jag hoppas att Baccus blir bra på en gång och det visar sig inte är nåt!

<3

2008-09-14 @ 22:35:48
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0