WE ARE THE CHAMPIONS MY FRIEND

Helgen med Lisa har varit underbar. Jag känner mig verkligen hel när jag träffar henne, hon är mina andra halva. *Haha* särskilt när vi tänker tillsammans, slår ihop våra otroligt smarta hjärnor så kommer vi alltid på något helt galet iq-befriad kul grej.

Vid två tiden igår åkte jag och lisa in till Karlstad för att shoppa och bara allmänt gå på stan. Mycket skoj och vi åt Natchos på en kebabrestaurang som var jätte gott. Vi båda köpte hörlurar hon till mobilen och jag till min iPod. Mer än så hittade vi inte. Jag hade tänkt att ta fler hål i mina öron men jag fegade lite för länge så affärerna hann att stänga och då ångrade jag mig såklart :p Sedan så fick vi en härlig inpulskänsla av att gå på Bio. Vi bokade Mamma Mia och tänkte gå på Patrik 1,5 men den var full, så vi bokade en film som hette Mirrors men inte visste vi att det var en skräckfilm. ><

Bio filmerna:
   

Mamma Mia
Var helt underbart bra och rolig. Vi garvad nästan hela filmen åt både roliga och dåliga skämt. Mamman stod på vindsluckan samtidigt som hon försökte öppna den, haha både jag och lisa tänkte att "det är en sådan grejj som jag skulle göra" x) Förövigt så håller ju Abbas låtar top-klass. Det enda som var tråkigt var att den var så himla förutsägbar det kännden verkligen som om jag redan hade sett den, eftersom man visste ju typ allt som skulle hända. Men kul var det att se den. Men jag önskar att vi hade sett den sist...

Mirrors
Var en Skräckfilm/Thriller som jag inte alls var beredd på att vi skulle se. Redan när vi hade satt oss i salongen så kändes det fel, det var typ bara vi som var under tjugo kändes det som. Den började på engång jätte läskigt med att en man kollar sig i spegel och hans spegelbild skär av halsen på honom. Fast då skrattade bara jag och lisa för vi blev typ förvånade att det var en skräckfilm, jag vet inte om lisa hade förstått det eller det hade iaf inte jag. Men vad skulle vi göra gå ut eller nej det verkade spännande. Men lite väl läskig för en gång i filmen skrek jag till över hela salongen och blev jätte förvånad och frågade lisa om jag verkligen hade skrikit. Haha då höll lisa på att garva på sig xd. Fan vad läskig den var efter jag hade skrikit bet jag mig i handen för att inte göra om det och vi satt under lisas jacka som skydd om vi skulle bli för rädda och inte våga titta. Men jag blundade inte en enda gång, men dock skrek till en gång och höll på att skita på mig och flög upp ur stolen några hundra gånger sådär. Hastigt så skulle jag kunna säga att Mamma Mia var bättre men eftersom den här inte alls var förutsägbar den gav mycket mera upplevelse så var den helt klart grymt mycket bättere. Flera gånger i filmen så sa vi tillvarann att vi aldrig mera kommer kunna kolla i en spegel. Men på slutet så dog demonen så det känndes tryggt när vi gick där ifrån, dock skakande och alldeles uppskrämda. Jag rekomenderar den och samtidigt inte.



FREDAG var det SingStar hemma hos oss men det roligaste var attt palla äppeln ute i Forshagas villors träd med flickorna + jonas ;) Jag är iaf så stolt över att jag hittade de finaste äppelträdet men alldeles knall-röda äpplen som var jätte goda. Jag släpade med mig hem totalt 12st fina äpplen. Som jag och lisa idag gjorde till en mycket god äppelkaka enligt lisa's mamma Stinas recept. Och så vaniljsås till såklart. Själv trodde jag att jag skulle kunna frysa in det som blev kvar, men nehe jag råkade försäga mig om att vi hade en äppelkaka till Viltkillarna så då kom Rickard och Jonas upp och vräkte i sig den.

Idag hade vi jätte kul på ensådan enkel grej som på en promenad. Vi gick först och främst ut för att foto oss denna fina höstdag. Men vi gjorde mycket annat också. Som att lyssna på musik och sjunga till. Skratta. Klättra uppe på berg och hoppa ner och göra illa foten (jag). Ligga och vila på en cykelbana. Ta kort. Prata. Flumma. Elakt nog så hällde vi ut alla äpplen som låg i en korg med en skylt "Ät Äpplen" och la dem snyggt på rad på cykelbanan så att inga cyklister och inlinesåkare skulle komma förbi, men de gjorde de ändå. Vad gjorde vi med? Gå, gick, satt, stod, låg, rullade, hoppade... och solade. När jag låg där på cykelbanan och tänkte ledsamt på att det var sista dagen lisa var här, och varför hittade vi inte på något kul? Vi böhöver inte hitta på en massa saker eller ja det gör vi ju ändå men vi kan ha kul vart vi en är och vad vi en gör, det är fanemig vår bästa egenskap <3

Lisa+Veronica=ÄktaVänskap <3

"We are the campions of the world"
"Att vi får va' tillsammans, de' betyder mest"

Kommentarer
Postat av: Amelie

Får man komma och hälsa på dig någon helg?

2008-09-24 @ 17:33:25
URL: http://ameliejakobs.blogg.se/
Postat av: Veronica

Amelie: Självklart du är jätte välkommen :D <3

typ efter höstlovet någon helg skulle passa bra, säg bara till när du kan. Vi kan prata mer om det! puss <3

2008-09-24 @ 18:14:21
URL: http://veron.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Veronica!

Låter som att ni har det mycket trevligt där borta!! Jag blir nästan lite avundsjuk, hade också velat gå hundgymnasium!=) Hörde (och läste för den delen också) att dte var något med Baccus.. fy vad tråkigt hoppas att det blir bra snart=) Jag och Mika ska sluta valla får... hon kan inte :D Den hunden kan inte göra någonting som jag vill! JAg hoppsa iaf att att du och Baccus har det bra och att vi ses snart=)

Många kramar// sandra

2008-09-25 @ 13:50:03
URL: http://www.freewebs.com/sandrans-sida
Postat av: Josefine (den bästa om du undrar vilken ;)

Hej älskling<3

Jag vet att vi vart tysta om vårt förhållande... men jag vet inte vart jag ska ta vägen när det dröjer mellan dina uppdateringar. Gaah jag blir uttråkad, de är det enda roliga i mitt deprimerade liv. Jag går i dina fotspår redan, nian kör slut på mig. Haha, men ändå om jag kommer bli lika frän som dig efter är det värt det :D.



Vi ses hunny bunny!<3<3



(Jag och Veronica är in tsm på riktigt, men på låtsas, haha. Stackars veronica. Hon har en töntig vänn, men hon bryr sig inte för hon är ÄLSKAD!<3)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0