Ett försök att ta sig ut i arbetslivet!

Lågkonjuktur
är det nu
men vem skall jag vända
mig till, när inget hända?


Att rimma är inte mig grej, men vad skulle hända utan mej?


Denna dag har jag tillbringat på Köpings gator och torg. Imorse när jag stod framför spegeln och hade klätt mig för att söka sommarjobb (som jag skulle göra) tänkte jag för mig själv "Okej, mer än så här seriöst går det inte att klä sig, om man heter Veronica". Jeans, t-shirt, en kofta och en sjal. Och så gav jag mig iväg...

I hela femton stycken affärer, butiker och företag har jag vänt mig till angående ett sommarjobb. Bättre sent än aldrig, skulle jag villja säga för det var iallafall värt ett försök. Jag hade ändå en rolig tid, trevligt att prata med människor som är schyssta tillbaka. En god lunch hade även jag och min mamma på Kina Restaurangen Xuan på Big Inn. Jag tycker att jag träffade mycket folk som jag kände idag. Kompisar och lärare från Malmaskolan och vuxna människor som mamma och pappa känner. Tänk alla dom som bor här i fjärde generationen och bor här året om, dem kan ju inte gå någon stans förrens dem träffar och hejjar på folk. Jaja, det är Köping det. Usch vad jag bojkottar dessa städer, dem är jätte söta :)

Att göra ett bra första intryck, prata ordentligt och intressant och det allra viktigaste att våga gå in. Jag sa det till min mamma innan första stället: Nu skall jag trotsa mina farhågor! Det gjorde jag verkligen och känner mig nu glad och nöjd över det. Jag känner att jag har lärt mig något av den här dagen. Dels att gå in och söka sommarjobb och att om man lägger in en påminelse på mobilen, ska man komma ihåg den även när man tittar bort från mobilen :) Den 1:a Januari hade jag en påminelse på min mobil om att söka sommarjobb till sommaren. Nu blev det som det blev, men jag har lärt mig mycket på det i all fall.

Jag måste även berätta att jag trivs mycket bättre just nu i "Luffar-Veronica" än "Låtssas-vara-arbetskvinnan-Veronica". I måndags när vi hade övernattat på hundklubben, och jag och Josefine kom fram till tågstationen som vi gått till, kände jag mig verkligen som "Luffar-Veronica". Jag kom i leriga skor, smutsiga mjukis byxor, en fleectröja, uppsatt hår, höll i en gammal filt och hade självklart med mig Baccus och ett leeande på läpparna. Så tror jag även att Josefine kände sig så, där vi kom! Det är typ jätte underbart och jag längtar sjukt mycket till vår Gotlands resa.

"Den som lever helt utan galenskap, är inte så klok som han tror."

v

Kommentarer
Postat av: josefine

hoppas att det blir ett sommarjobb för dig sedan :)!<3



och jag kände mig också som en luffare :), men det är så härligt på något vis. det häftiga är ju att när man ser ut så får man verkligen uppmärksamhet för då kollar liksom alla på en, och jag älskar att inte bara vara en i mängden ;D!

2009-04-15 @ 06:52:08
URL: http://josefinewestling.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Veronica!

Vi ses imorgon, Luffarn ;) <3

2009-04-18 @ 19:52:31
Postat av: Mad

Du är utmanad! Titta in: http://madillly.blogtown.se/

2009-04-22 @ 09:56:05
URL: http://madillly.blogtown.se
Postat av: Madeleine

Blogga? Snälla, vill veta vad som händer dig gumman! <3 Du kan ju börja lite lätt med utmaningen ;P

2009-04-26 @ 16:45:42
URL: http://madillly.blogtown.se
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Anonym

tack :D



i lydnad behöver man bara ett första pris för att flytta upp sig, men det har redan jag och stina sedan tidigare. Men jag vill ha LP1 och för att det måste man ha 3 första pris, vi behöver alltså ett första pris till för att få de :P

2009-05-09 @ 17:19:35
Postat av: Lisa h

nu tycker jag att det är dags för dig att börja blogga igen;) puss på dig gumman<3

2009-05-10 @ 12:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0