Att hjälpa sig själv


Att hjälpa sig själv - Dave Pelzer

"Med denna sin fjärde bok vill Dave Pelzer visa hur man trots svåra upplevelser kan gå vidare och skapa sig ett lyckligt och meningsfullt liv. Med enkla, handfasta råd, och med sina egna erfarenheter som belysande exempel, guidar han läsaren mot en mer positiv livssyn och en större självtillit. Här finns råd om hur man skaffar sig nya, välfungerande rutiner som leder framåt i livet, hur man kan minska stressen i tillvaron och hur man kan vända negativa erfarenheter till positiva krafter som ger en styrka att gå vidare. Vidare talas om vikten att reda ut sina nära relationer, kanske avveckla vissa och främja andra. Författaren betonar också vikten av att ha någon att prata med som man verkligen litar på, och som man kan gå på djupet med." Bokus.com

Denna bok läste jag, i alla fall minst halva boken efter att jag hade läst Pojken som kallades Det. Jag skulle verkligen behöva erfarenheterna efter den boken just nu. Egentligen så skulle jag behöva boken nu. För grejen är att jag inte alls kommer ihåg vad den handlade om, det känns inte som om jag har läst den. Det måste ha varit då, den tiden då när jag skulle läsa något då jag bara kodade av bokstäverna med ögonen. Famlade med ögonen över meningarna och bläddrade i bladen. Då jag trodde att jag gjorde något, som jag gjorde men i själva verket tänkte på något helt annat och var någon helt annan stans. Det låter som att jag läste mellan raderna, ordagrant! Men när man gör det så förstår man verkligen. Jag förstod inte. Det är mycket jag vet. Men det är lite jag förstår. Det räcker inte med att man vet, man måste inse det!


Att barn påverkas så mycket av sin omgivning
gör att hon facineras av dem!



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Som jag sa i förrgår, så bra sagt!: "Det räcker inte med att man vet, man måste inse det!"

2009-02-23 @ 10:52:51
URL: http://madillly.blogtown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0