Dags för en kurs i tävlings psykologi?

I fredags kom Josefine hit till Forshaga, underbart! Som jag har längtat efter den bruden... <3
Det blev till att bjuda på klyft potatis, hamburgare och bearnésås som välkomnande. Vi kollade lite på en agility film av den Amerikanska Agility instruktören Greg Darret och åt godis till. Jag tycker att han är jätte bra och det syns att det är hans agility tänk och principer som Hans Nordgren har lärt mig som sitter i mig. Han har verkligen tänkt igen allt. Men jag har hört att han inte har lyckats så bra själv, men han kanske jobbar med på att förmedla något till andra. Han kanske inte har den rätt tävlings tänket. Det har jag märkt att det behövs efter den här helgen. Jag vill verkligen gå en kurs i tävlings psykologi. Det har så mycket med det att göra tycker jag, om man lyckas. I mars ska jag iaf gå en agility kurs för Annica Aller, det ska blir skit kul! Jag har ju missat henne i två år av olika anledningar.

På morgonen bar det iväg jag, Josefie, Johanna, Malin och Åsa i en hundsports-buss utkörd av Olle Fritidsvärd till ett ridhus där Karlstad BK annordnade agility tävlingen. Anna, Sandra och Siri var redan på plats. Elin K från Köpings HU och Kicki och Hasse från Fagersta KK var även på plats. Efter många timmars väntan var det äntligen dags för large klasserna efter lunch. Det började med Agility klass 1, jag ville verkligen ta min sista pinne där men gjorde allt för att inte tänka på den!
Koncentration på banan, vad ska jag göra. Hum? det var en springbana som gick i en cirkel, här var det bara att tuta och köra - fullt ös medvetslös! I startfållan shhiiit, nu hänger det på mig. Nej nej nej!!! Innan jag gick in på banan tänkte jag - Nu jäklar ska vi ha kul, det är det här jag älskar - jag har väntat nu i flera timmar att få gå in på banan nu. Jag vill vara på banan, nu är det vår tur. Nej slappna av nu, låt Baccus göra sitt jobb, han vet vad han ska göra!
Så virrvalde mina tankar innan starten!


Inne på banan finns det ingenting annat. Allting annat är suddigt. Men att ha en sån bra hejjar klack ger suusen! Och jag och Baccus springer ett nollat lopp!
Klassen slutade med...
1:a plats Veronica och Baccus Tid: 29,69 Fel: 0,00
Pinne, uppflyttning och den första officiella Vinsten! Helt otroligt!
Tack tack tack, för stödet flickor <3

Border Colliesarna är min Flats största konkurenter, så det var kul att vi tog dem i en springbana, eftersom BS'na verkligen har farten av sig själv. Jag ska verkligen kämpa, jag och min kalv på banan börjar komma igång! ;)
Men gud vad jag drömmer om att ha en BC ändå... :)

Josefine och Rasmus var skit duktiga. Men dessa jävla nerver, dom tar slut och död på oss! Vi måste verkligen gå en kurs i tävlings psykologi. Man måste ha nerverna för att kunna koncentrera sig och prestera. Målinriktningen och tävlingsmänniskna finns. Men om man inte vore så jäkla nervös så skulle det gå ännu bättre...

Att vinna varje gång som typ Anja Persson, Carolina Kluft eller Veronica Bache krävs det något speciellt för. Mitt nollade agility lopp är jag otroligt nöjd över. Men jag är ÄNNU mer nöjd över den inofficiella hopp loppet då jag också gjorde ett nollat lopp, låg i ledningen en stund och slutade på en tredje plats. Jag är mer nöjd över det loppet för att för det första så var det en mycket svårare och knivig bana som det är roligare på när det går bra. Och för det andra är det mycket mycket svårare att prestera EN GÅNG TILL. Att göra ett nollat lopp kan man göra, men just att göra det en gång till! Det är svårt.
och vi klarade det! :D

Tack för helgen Josefine, och vi ses nästa helg! Då ska vi tävla Wästmanlandsmästerskapet och planera inför lägret.
See you girls <3


Tihihi se denna Flat som ett hot på Agility banan?! ;D

Kommentarer
Postat av: Frida

Åhhh vad han är fin <3 Det är inte bara Cassie som är kär i han, matte är också lite förtjust i honom ^^, men han är ju så fin<3 älskar flattar :D



KRAM

2009-02-08 @ 21:52:50
URL: http://www.fridoss.webb.se
Postat av: josefine

tack själv för en underbar helg, älskling<3<3 :)



och det var då tusan vad det gick bra för dig i lördags, riktigt snyggt! :D:D<3<3



see ya in tha weekenda, hihi<3<3<3<3

2009-02-08 @ 22:08:35
URL: http://josefinewestling.blogg.se/
Postat av: Madeleine

GRATTIS! Vilken vacker bild på Baccus! Greg Derret är med i landslaget (i England?) och är förmodligen bäst där men han är inte bäst i världen. Men dom som är bäst i världen kör oftast med hans system ;P Jag vill också se den filmen, du får ta med den när du kommer! Längtar! <3

2009-02-09 @ 14:56:38
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Madillly
Postat av: Isabelle Maijala

Hej gumman !:) Jag är sååå glad för din skull ! Det här var ni värda <3 O det här med tävlingsnerver, jag vet hur det känns. Jag har tävlat friidrott i 6½ år, och varit nervös på varje tävling, Men som tur är, så är det en skön känsla efteråt:) Men det är bra o vara nervös (Y) då är man redo :D<3



Grattis gumman, Jag saknar dig ! Puss lovely <3

2009-02-11 @ 20:31:32
URL: http://isabellemaijala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0