"No, no Don't phunk with my heart...

Don’t you worry ‘bout a thing, baby
Cause you know you got me by a string, baby
Don’t you worry ‘bout a thing, baby
Cause you know you got me by a string, baby"


Dagen började med en engelska lektion där vi skulle berätta muntligt på engelska om vår bok vi läst. Jag var helt oförberedd och det enda jag viste vad jag skulle säga, var att 'jag har läst en bok om en tjej som pressar sig själv i skolan och skär sig med knivar och blad i handlederna.' Det var första gången jag gick upp och pratade för en klass utan att vara ett dugg nervös....!!!!
Det var verkligen jätte skönt. Jag pratade en mycket längre stund än vad jag hade tänkt, och jag kom på vad jag tyckte om boken under tiden, det hade jag inte ens funderat på. Det var synd att den var tråkig, för det är ett sådant bra ämne.

Matte lektikonen var ju helt klart bäst. Bästa HÅKAN, mattelärare bjöd på kladdkaka :D



Idrotts lektionen innehöll dans. Inte dans skulle jag kalla det för. Men typ barn-dans-lekar som kallar sig för Jenka och Trojka. Sedan var det dags för bugg. Så sjukt kul och saknar folkets hus i köping, lite lite ^^

POF'en, Projekt och Företagande var det dags lärande samtal, som en slags debatt. Det hade jag verkligen sett fram emot. Det är så kul att arrgumentera och diskutera.

Ämnena vi hade var:
Är det rätt eller fel att stjäla texter från nätet till en inlämningsuppgift?
Vad anser du om att homsexuella skall få adoptera barn?
Är du beredd att förändra din vardag för att förbättre miljön?
Ska det vara tillåtet att göra abort om man får information om att det finns risk att barnet har en allvarlig åkomma?
Ska män tjäna mer än kvinnor?
Är det rätt med aktiv dödshjälp?
Är det okej att göra abort med anledning till "fel" kön?
Vad tycker du om att smink testas på djur?

Dessa ämnen hade vi fått en vecka på oss att instudera fakta om. Vi blev indelade i grupper och för varje ämen skull en vara ordförande, lägga upp frågaen, en vara sekreterare och gå ett varv i gruppen så att alla får säga sitt och sedan frågor och diskussioner till varande. Jag började med att vara sekreterare, jag kan ju bara säga att det var svårt, men det gick att vara tyst! ;)
Som de flesta vet så har jag ju päron till miljönissar och jag kände verkligen att jag var mest insatt i den frågan och hade flera exempel och argument, det var lite roligt. Många av de andra ämena var även roliga att diskutera. Fler sånna här uppgifter och arbeten skulle jag villja ha i skolan. Det är en bra övning, att man ska försöka ge lika mycket talutrymme till alla.

Hem, äta och vila lite. Sedan iväg på dansen. Underbart. Det är så satans underbart att dansa!


Veronica, Veron, Vronq.... &
Baccus, Kalven, Flata...    <3

kvar denna dag

- klicker träna med hunden och skriva tränings dagbok
- duscha
- skala banan
- hoppa på mawlin
- renskriva pof-protokollet
- bortsa tänderna
- kolla på stjärnorna i taket.... ZZzzzz ZZZzzzz

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Den övningen harjag också gjort fast i Projektarbete (PA)! :D Det är jobbigast att vara sekreterare.

2009-02-19 @ 10:55:38
URL: http://madillly.blogtown.se
Postat av: Mawlin

Hoppa på mig rååå!

<3

2009-02-20 @ 15:38:34
Postat av: Jenny

Du har ju glömt att skriva med wnkiponki! illa, illa! :p

2009-02-20 @ 21:12:11
URL: http://miniroolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0