Stay in touch people!


© Foto taget i Hallsberg i Höstas
Jag typ dog när jag såg telefonkiosken, den är liksom, speciell <3

Japp, jag ska alltså vara borta från Forshaga i tre veckor. Har massa saker att ta med mig hem, endel som skall stanna där men det mesta är kläder som jag ska ha med tillbaka. Skulle aldrig få med det på tåget så jag har bett min kära fader att komma hit och hämta mig och baccus med bil. Han är snart här. Bara grejen av att han åker hit för att hämta mig, även fast det var jag som bad honom. Så känns det som om jag protesterar att komma hem och att han kommer hit för att hämta mig, fast i protest. Men jag vill ju faktiskt hem, också! Och jag tänker inte protestera. Men det känns som om pappa åker för att hämta sin dotter på internatet hon inte vill lämna. Fast egentligen är det massa andra saker jag flyr ifrån.



Lars Winnerbäck - Fröken Svår

Du kanske sa nånting som ingen alls förstod
Och som du ångrade men som du ändå sa
Du kanske gick ett steg för långt för dom försoffade
Så att dom inte såg att det var bra
 
Du ville ändra på dig själv och på din värld
Men fick då ofrivilligt se att den var seg
Livet är en dans på rosor
Men det är en dans med svåra steg

Du ville visa att du fanns och att du levde
att inte allt var lika dött som dom
Du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
Och att det gick att göra om
 
Du ville bara hjälpa till och vara snäll
Mot som som praktiskt taget ingenting förstår
Du ville bara göra gott och ändå fick du namnet Fröken svår

Och du fick höra utav vänner och bekanta
Att "Nu tar vi allt, för allting här är vårt"!
Dom sa att framtiden var ljus
Nu har dom bil och mat och hus
Dom sa att ingenting var svårt
Och du fick höra att livet var en dans på rosor
Och det blev en dans som stack dig hårt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0