Tillbaka till livet i Forshaga



Does everybody escape to a better place


Tillbaka till Livet i Forshaga i Söndags kväll. Jag bemöttes av massa glada miner och folk nere hos Linnéa och Anna i lägenheten inunder. Alla vi (=jag, johanna, victor, néa, lillebror, anna, jonas, åsa, malin, ellen, ellens kompis felicia, fingret och jenny) åt bakad-potatis tillsammans som värsta söndag middagen i Forshaga, jätte mysigt. Tanken var att vi skulle ha massa mys med filmen Föräldrarfällan (älska den filmen), men jag gick och la mig tidigt med min förkylning och det kommer säker bli av i veckan. Underbart att vara hemma igen och jag kommer sakna skiten ur mig på sportlovet och praktiken. Idag var det verkligen en chill måndag. Först ner till stallet, där hade proppen gått så det var iskallt i stallet hos hundarna så alla fick ha med sig poffsarna på lektionen. Efter klass rådet på Engelskan gick Jag, Åsa, Ellen och Ellens kompis Felicia hem till mig och läste i våra engelska böcker och myste med varmt te. Sedan var det hemarbete med POFen (Projekt och Företagande) där vi skulle läsa in oss på några ämen och frågeställningar som vi ska ha debatt om. Vi ska diskutera bland annat om 'Är det okej med tester som visar om ditt barn har Down Syndrom, för att veta om man ska ta bort det eller om det är lika värt som alla andra barn och ska behållas?' 'Är du berädd att göra mer vad du kan i din vardag för att förbättre din miljö?' 'Ska homexuella då adoptera?' 'Är det okej med abort?' 'Är det okej att kopiera texter från internet?' Det ska bli mycket intressant och spännande på dessa diskussioner. Det är även mycket skönt att vi får plugga hemma mycket, genom att sedan visa att vi verkligen gör det på en annan lektion då det visar sig. Chill dag idag. Jag, Johanna och Malin var nyss iväg till ICA och handlade lite mat. Imorgon har jag och Johanna vår alldeles egna FetTisdag/Semeldag då vi ska baka massa goda semlor. Just nu har jag myst med Hallonkräm och grädde. Nu blir det till att plugga cellens uppbyggnad.

Världens Bästa Veronica

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, ni verkar ha det så skojigt där nere <3 Saknar dejj <3



KRAM

2009-02-16 @ 19:01:03
URL: http://www.fridoss.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0