And I will hear you




Lyssna på den här låten. Filmen Australia, har fått mig att börja tänka på massa saker, bra och dåliga! Det väckte mycket innom mig. Jag känner att jag har tänkt väldigt mycket idag, visst det är aldrig fel att tänka. Men det beror på vad man tänker, om det är bra. Idag tycker jag att jag har tänkt alldelles för mycket. Men det känndes nödvändigt.

Tredje gången gilt, tredje inlägget idag, sista chansen att förmedla något idag!
Imorgon åker jag hem till Forshaga. Jag ska ta med mig några stjärnor från mitt tak. Jag har saknat dom. Igår låg jag och tänkte länge på kvällen, låg där och tittade på mina stjärnor i taket som lyser tillbaka på mig. Kom på, just att jag har saknat dom, mina stjärnor i taket. Mina stjärnor i mitt tak på minner mig om väldigt mycket. Men det går inte bara att lämna stjärnorna hemma och tro att en tid bara går att glömma. Varje natt när jag har gått och lagt mig den här hösten har jag tänkt, mina stjärnor finns inte i taket, men jag kan låtssas att dem gör de. Det är så det är. Men bara för att det är så, måste det inte vara så. Nu är det nya tag igen och imorgon åker jag hem till älskade Forshaga.

"Imorgon börjar mitt nya liv"
Hur många gånger har man inte sagt så och hur många är det som inte säger så, och hur blir det med de?
Varför inte göra något med det liv man har, istället för att drömma om ett annat?!
Jag ska i alla fall försöka, mer kan man inte göra.

Kommentarer
Postat av: josefine

åå, jag älskar stjärnorna i taket på ditt rum, dom ger alltid ett så bra avslut när man sover hos dig för dom känns så glada och kärleksfulla. Kanske låter konstigt men det känns så bra för det blir aldrig helt svart, det finns alltid ljus kvar!! :)<3

Postat av: Lillebror

Tänkt alldeles för mycket? Jag måste se den filmen! Vad handlar den om :O ?! Vad är det som får den att väcka tankar ?

2009-01-08 @ 16:42:27
URL: http://jannehaha.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0