Some days behind me

Nyårsafton spenderades på dagen inne i Köping hos släktingar, Carola, Martin, Lucila och Zoe. Carola's syster Lotta var även där på besök med sin två-åriga dotter Mia som rest ända ifrån Ibiza (Spansk ö). Fler var där, kusinen Anette och två av hennes döttrar, Johanne och Ulricke. Mycket kul att träffa dem alla, riktigt längesedan. Det är kul med blandade dialekter och kulturer, Argentinskt, Spanskt, Norskt och Svenskt. Det vart SingStar med flickorna och sitta och prata med Anette en bra stund. Ulricke visade bilder på resedagboken.se från hennes Jordenrunt-resa, åh vad jag längtar till allt sånt där. Men det bästa med hela dagen var ändå att det var första dagen jag var uppe på benen efter min sjuka. Även fast jag var trött så hade jag mycket energi, tänk att ligga helt stilla och vara helt tyst och inte göra någonting i en vecka. Det är väldigt onormalt för Veronica.

Sedan på kvällen övertalade jag mamma och pappa att jag var så frisk att jag orkade åka in till Västerås för att träffa Lisa och Josefine. Men innan det så tjänade jag femtio spänn på att jag kunde pricka en kastrull uppe på väggen ovanför en dörr med Champange-korken, tihi stolt stolt, det trodde jag aldrig ;D

I alla fall så bar det av till Västerås med buss och tåg. När jag kom till Västerås station var det ganska tomt där, några packade människor lite här och var. Några tjugoåringar som sprang runt och sa att dom var fjorton och en kille som frågade mig tre gånger om jag visste hur man kom till Hallstahammar. Jag tog mig till Gryta som tur var, och där stod Lisa och Josefine och väntade på mig. Folk hade redan börjat smälla smällare, lite här och var. Hemma hos Josefine var det lite folk, rättare sagt två st familjer utöver Westling. Några som jag kände igen från Midsommar. (ojdå midsommar glömde jag att skriva om i året 2008 :(

Tolv slaget - skrek vi Gott Nytt Agility År - Gott Nytt År - Grått Nytt Hår :D
Tack för den kvällen, mycket roligare än att sitta hemma i Kolsva med päronen och kolla på Grevinnan och Betjänten!

1 Januari 2009 var tanken att jag och Lisa skulle åka hem till Köping från Västerås. Men när vi stod där på Västerås tågstation och såg att det gick ett tåg till Stockholm om fem minuter, så ja. Helt plötsligt satt vi på det tåget ;D

Tågresan var rolig, där satt vi och skrattade åt våran spontana handling. När vi väl var framme i Stockholm kom vi inte så mycket längre än ifrån Stockholms Central, för vi lade märke till att alla affärer var stängda. Fan då kanske för att det var 1:a Jan.

Jag gick fram till första bästa männsika jag mötte:
- Ursäkta är det en röd-dag i dag?
- Oh, sorry, Do you speak English?
- Yes, Is it a red-day today?
- What is a red-day?
- When all the shops are closed, beacuse it's the first Januari...
- Yes, all the shops are closed, I'm sory!
- Yes, me too...


Haha sheeit vad förvånad jag blev när han började snacka Engelska. Jag höll på att garva på mig XD Det var en väldigt rolig konversation för han verkade verkligen ledssen med för att affärena var stängda. Sedan gick jag och Lisa vidare och vi skulle ut på stan. Genom en sånn här "glas dörr" som snurrar för att det inte ska komma in kall luft.
Jag hinner, säger Lisa och kastar sig mot dörren. Bromsar in för att hon kommer inte hinna igenom och slirar på golvet och ramlar pladask på sement golvet och glider några meter bort.
Haha, jag hjälper henne upp och där står vi mitt på Stockholms Central som två idioter, viker oss av skratt armkrok med likadanna mössor XD

Vi gick och satte oss på ett café och fikade med Varm Choklad och Kanelbulle. Där satt vi i Stockholm, konstigt? Men kul :D
Aja fanns inte så mycket att göra, så vi tog nästa tåg hem. När vi väl sitter på tåget hem och är glada för vårat lilla besök i Stockholm upptäcker vi att tåget inte går till Köping utan bara till Västerås. När vi kommer till Västerås vid 17:00 tiden står det att nästa tåg till Köping går kl 23:08. Happ, vad skulle vi roa oss med dårå? Bio :D
Vi pallrar oss iväg till Bion och ser att halv sex ska filmen Australia visas, den verkade att vara bra!
Den blev det, och där satt vi på bion med läsk och godis i handen och storbilden framför oss,
Vilken dag?! ;D


AUSTRALIA

"LOSE YOURSELF IN THE MOVIE
FIND YOURSELF IN AUSTRALIA"




Australia var en film som jag verkligen älskade!
Den hade allt som jag vill att en film ska ha. Spännande äventyr, romantik och ett starkt band
av tex att kämpa för att överleva eller för något som verkligen betyder något.
Den var riktigt spännande och bra. Även sorglig och gripande.
Jag kan bara råda er att se den! ;-)

Se en ännu bättre trailer HÄR!

Kommentarer
Postat av: josefine

och lisas pappa ringde och fråga eftter er, jag gissa att ni hade åkt hem till veronica, för inte sjutton gissar man att ni dragit till stockhom :P



åå, jag ville ju oxå gå på bio ! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0