Symboliskt eller tolkad verklighet?

Jag försöker inte att hitta en mening med allt
men jag sätter en betydlese på saker och ting som händer.
Jag vill ha min egen historia och jag vill leva den.
Alla fick varsitt liv och jag vill hålla hårt i mitt liv.
Det vi alla har gemensamt är att
alla har vi en historia att skirva.
Oskriven eller skriven kan diskuteras.
Men den ska ändå skrivas av oss.
Jag vill inte äga mina symboler för det är inte det
som är det viktiga. Jag vill inte äga människor
men jag vill hålla hårt i mina nära och kära.
Det som betyder något för mig, ser jag symboler i.
Och i symbolerna ser jag betydelsen i.
Symboler är för mig, något
som får mig att tänka på
något speciellt.
Något som symoliserar och påminner mig om något.

Något försöker att säga mig
något.
Något på min axel försöker att säga mig
något.

Inte ordagrant, men symboliskt.
Jag försöker bara komma under fund med något
som jag måste förstå...
Men inte nu.
Jag tror att jag har hela livet på mig med det.
Men man vet ju aldrig hur långt det är.





symboliskt.




Kommentarer
Postat av: Néa

Symbolik <3 du skriver jätte bra tjejen (L)

2009-01-18 @ 19:29:25
URL: http://disasterkid.blogg.se/
Postat av: josefine

men gud har du skrivit det själv? :O :)



det var jätte bra, vissa texter tar man åt sig av. En av dem var dessa<3 hatar att allt jämt ska bli så perfekt, mycket bättre om man kan inse att man faktiskt skriver sin egen historia... :)

Postat av: Sofie

det var väl en fortsättning för henne, knappast för mig, det skulle jag aldrig klara.. <3

2009-01-20 @ 22:14:05
URL: http://devotedance.blogg.se/
Postat av: Zeta

Oj, det där var bra.. önskar jag kunde skriva så..

Letade efter en bild och snubbla in här, måste läsa mer vad du skrivit..



Tack:)

2010-08-14 @ 20:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0