Sommardagar i juli

Vi svänger in på grusvägen och hela bilen fylls med doft av gräs och koskit. Jag läser på den fina stora träskylten, där det står 'Kullen' med stora bokstäver och blir glad av att se den igen. Korna råmar och hästarna gnäggar. Vi kör förbi ladugården upp mot huset. Förbi äppelträd och hönshus. Vi befinner oss i Oltorp i Östergötland. Stig Spets som fyller 88 år hälsar hela stora släkten välkomna till buffé. Han har sju barn och många barn av fjärdegenerationen. Det är en härlig sommar dag med långbord dukat i trädgården med folk som sitter och små pratar och skrattar.


Jag och Edith 4 år plockade bär i skogen och åt med mjölk till.

Med Edith och Magda 4 år lekte jag och Baccus kurragömma i skogen med. Instruktionerna löd så här. Håll varandra i handen och spring in i skogen. Spring runt i stora cirklar och göm er sedan svårt under en gran så hunden inte ser er. Var sedan alldeles tysta tills hunden hittar er, ge då godisen som ni har i handen. Sitt kvar när hunden har hittar er och vänta tills hunden har hämtat mig. Nu börjar jag räkna 1, 2, 3.... Otroligt skoj ;-)

En av de vuxna barnen Ida som bor på gården tog med sig mig och Baccus, min syster, fyra barn och hennes familjs hund Ben, Border Coliie för att titta till deras kor borta i en hage. Vi vandrar på en grusväg mellan olika häst- och kohagar. Barnen leker med hundarna tills... Baccus får syn på ett badkar med vatten i en hage, till för att djuren ska dricka ur det. Innan vi hann blinka sa det pluuumms!! och båda hundarna var i badkaret och doppade sig. Baccus ligger kvar en extra liten stund och sedan hoppar ur. De fortsätter att gå längs vägen, men jag stannar till för att titta på min hund. Han får ett kalvryck och hoppar kring där inne i den tomma kohagen och skuttar och stångas i luften. Han är verkligen en kalv den hunden han. Och jag älskar honom utöver allt annat på denna jord <3

Kattungen Ida, 5 dagar gammal
Sjukt söt <3


Over and out!
v, <3


Kommentarer
Postat av: Häggis ;D

åhh du verkar ha det hel mysigt där borta :D jag saknar dig vi får ta och ses när vi alla är hemma :D<3

2009-07-24 @ 14:24:05
Postat av: Johanna

Ni är för underbara!

2009-07-24 @ 16:06:43
URL: http://johannahaglund.blogg.se/
Postat av: josefine

gud vad somrigt :D och en supergullig kattunge!! saknar dig vronqie donkie!<3<3<3<3

2009-07-24 @ 16:42:15
URL: http://josefinewestling.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh vad fina bilder!!! Det låter härligt! Jag började direkt tänka på Barnen i Bullerbyn. ;)

Saknar dig förstås, men ha det bäst där ändå (om du nu kan det utan mig ;K)

2009-07-24 @ 17:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0