Lill-lördag andra september

Hunddag idag i stallet idag. Dagen började med en timmes sömn med vovven i boxen. Sedan hade vi genomgång för att kunna förstå Drift -> Retning -> Rätt beteende -> Belöning. Det var bra Janne. Innan lunch skulle vi gå ut med ettornas hundar som var på skutberget hela dagen för konditions träning med mera. Josefines Borde Collie Stina skulle jag gå ut med. Dagens höjdpunkt, hihi. Saknat dig Tina-Turner <3 Kalven fick självklart hänga med kändisen och mig :D

Efter lunch hade vi praktisk träning av det vi gjort på förmiddagen. Tre moment skulle vi utföra i en grupp av tre och sedan analysera vilka kommandon utlöser vilka retningar och även andra saker som bollar och godis som retning för rätt betende. Jag, Julia Pettersson och Emma Hult tränade på mycket bra =)

Grattis Emma Hult på 17 års dagen <3
Kladdkaka och en puss av pojken, hihi (Y)

Lite bilder på Stina och Baccus från gotland



Almedalen



Ringmuren kärleksporten



Gotland

Dagens citat

Lärare
- Hur blir han-hundarna i närheten av löptikar?
Elev
- Dum i huvet!
Lärare
- Ja, ungefär som Fiske2

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Saknar bådde Tina Turner och Kalven Tacos!! <3 Samt deras slavar förstås ;) <3

2009-09-04 @ 23:09:37
URL: http://madeleinehaggkvist.wordpress.com
Postat av: josefine

världens bästa hundvakt var du allt :) saknar dig din lilla skit, trots att vi sågs för typ 5 min sen men ändå... det är svårt att få nog utav dig ;o!!<3

2009-09-05 @ 15:54:54
URL: http://josefinewestling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0